2:a advent

"När andra ljuset brinner
är snart lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär"
 

Igår bakades det lussebullar här i huset och det slog mig att det faktiskt var första gången jag bakade lussebullar på egen hand. Degen luktade precis som den gjorde hemma i mormors kök när jag var liten. Största skillnaden var väl att då var vi 3 eller 4 knattar som knådade och rullade ihop katterna och tryckte i russinen. :-)
 
 
Julen har liksom inte riktigt vart sig lik de sista åren. Inget lussefirande (som för mig som liten ofta spenderades i soffan, jätte förkyld, med en lussebulle, en bamsestor pepparkaka, julmust och min kära mormor), ingen julavslutning... tja... en lite märklig känsla... Men igår när jag stod och bakade så kände jag faktiskt att den där mysiga känslan kom smygandes igen. Stod och höll i ett pepparkakshus i affären tidigare på dagen, och har nu konstaterat att det blir prosjektet för nästa helg :-) 
Försöka skapa lite egna advents och jultraditioner 
 
Veckans träning:
 
Måndag: Legday baby :-) 
Tirsdag: Rygg, Triceps, Mage
Onsdag: Bröst & Axkar
Torsdag: Legday baby :-) Bland annat test av 1 RM i marklyft
Fredag: Kom inte långt utanför huset denna dagen på grund av storm/orkan/snöstorm :( Så VILA
Lördag: 90 minuters promenad 
Söndag: Återstår att se :-)
 
Hur har ni tränat?
 
Har ni skapat några ena advents och jultraditioner som vuxna eller hänger ni kvar i barndomens traditioner?
 
 

Kommentarer
Nicoletenry säger:

AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


inexpensive. Laptops .always
high quality. Child care . to any place
fast. Data storage .Anytime
per day. Women's sneakers and gym shoes .always
high quality. Women's pajamas .always




@a

2021-06-15 | 07:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback