Pain is weakness leaving the body

Igår vaknade jag med fjärilar i magen. Vi skulle på workshop med jobbet och på agendan stod det Cossfit kl. 10.00 och Yoga kl. 13.00
 
Jag har hört mycket om Crossfit, men aldrig testat riktigt... Därav fjärilarna i magen. Väl på plats fick vi veta att vi skulle igenom en Team WOD - där varje lag betod av två deltagare.
Fredagens WOD: 
 
Buy in: Marklyft 5000/3500 kg 
 
Boxjumps 50st
Kettlebellswing 40 st 
Thruster 30 st
Pistols 15/Fot 
Pullup 20 st
Toes to bar 10 st 
 
så skulle vi starta på Toes to bar igen och jobba oss upp till Boxjumps 
 
Det hela avslutades med en så kallad Buy out : 50 frivändningar + 20 Burpies over bar
 
Vi delade in oss i lag, och plockade fram det vi behövde. Så startade tiden. Jag kommer inte ihåg vilken tid vi landade på men jag och Nora blev färdiga som nummer 2 av 4 :-) Värt att nämna var att vi var dom enda tjejerna som var med :-) Egoboost hell yeah :-) Om det känns idag? Japp! 
 
Nu e jag sjukt peppad att börja jobba mot tom tyngre vikterna igen :-) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback