Mat skall smaka GOTT!

Dagens frukost, som är mer eller mindre standard här i huset: Havregrynsgröt, lättmjölk, keso, lite sylt (mer bär, mindre socker, eller utan tillsatt socker) + en liten tesked organiskt jordnötssmör. En kopp kaffe. Omega 3 tabletter och idag ett glas med C-vitamin.
 
Min dag blir så mycket bättre när jag har tid att sitta och äta frukost i lugn och ro. Äter du frukost? I så fall: vilken är din favorit? 
 
Jag är av uppfattningen att alla är olika, och att kost är något som är individuellt. Personligen är jag väldigt känslig för socker - jag mår med andra ord bäst när jag minimerar socker i min kost. Kroppen känns lättare, huvudet känns lättare, humöret är stabilare. 
Känner du dig lättiririterad? Sover du dåligt? Känner du dig tung i kroppen? Testa med en sockerfri månad :-) Med sockerfri menar jag att utesluta godis, kakor, glass och annat som hamnar under kategorin "onyttigt". 
Är du som mig, så kommer du att må mycket bättre :-) 
Det betyder inte att jag aldrig äter något från kategorin "onyttigt", men jag försöker att begränsa mig. 
 
Har flera gånger fått höra att "Det är ju inte gott med nyttig mat". Hm... Jag ÄLSKAR mat, och äter faktiskt INGENTING som inte smakar gott. Och att äta nyttigt innebär inte att man bara äter sallad och kyckling. Om ni följer med på bloggen ett tag framöver så skall jag försöka lägga ut både bilder och recept på maten jag äter :-) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback