Jag vill bli så stark som jag kan bli :-)

Just precis dom orden sa en utav mina kunder när vi hade vårt första samtal, och just där och då så satte hon ord på mitt eget mål. Fantastiskt. Just nu står jag på paus, gör det jag tycker är kul. Variation är ett nyckelord. Har snöat in på Kettlebells, och har en tanke om ett mål på en Catslideövning, ska bara kolla hur jag ligger an just nu, innan jag sätter mig det målet. På Kettlebells har jag som mål att komma upp på de tyngsta kulorna vi har på mitt gym. Just nu är det framförallt skuldrorna som säger stopp. Det är en utav mina svagheter. 
 
För mig är det viktigt med mål. Utan mål, ingen mening. Det låter kanske märkligt, men det är en helt annan känsla att träna mot något :-) 
 
Har ett huvudmål som kan delas i två:
 
* Jag vill bli så stark som jag kan bli - utveckla mitt fulla potential 
* Jag vill ha en stark och hälsosam kropp, som klarar av både att lyfta tungt, springa och hoppa
 
Inte så tydliga mål kanske... men det är något jag kan jobba mot, länge. Under huvudmålen kommer det delmål och utmaningar, som får mig att fortsätta. 
 
Utmaning:
- 63 mil, tillsammans med Sandra, vem kommer först i mål? 
 
Mål: 
- Springa ett lopp på 10 km nästa år (tidsbestämt mål kommer när det närmar sig...hehe) 
 
Det är med andra ord en röd tråd i min träning. Utom träningsglädjen. 
 
Mål med Kettlebell: 
* Skall träna Windmill med 12 kg/hand innan jul 2013
* Skall träna full Kettlebellsswing med 18 kg innan jul 2013
* Skall träna Get up - situp med 10 kg innan jul 2013 
Allt strikt, med god teknik. 
 

Vad har du för mål med träningen? 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Bra mål! Beskriv gärna mer om kettlebells, är själv nyfiken! Vill veta mer och tips om bra nybörjarövningar =)

Svar: Tack :-) Kommer mer info om kettlebells :-)
Mia

2013-10-06 | 21:36:24
Bloggadress: http://siversson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback